Powered By Blogger

Saturday, November 13, 2010

Kem Kepimpinan Remaja ( ^__^)

Assalamu'alaikum Warahmatullahi Wabarakatuh . Antum semua sehat ?!! Ana sehat . !! InshaAllah semoga Allah memberkati dan merahmati hidup antum .Amin !!

    Alhamdulillah , selesai sudah Kem Kepimpinan Remaja yg dianjurkan oleh Biro Muslimat Surau Al-Hidayah . Terima kasih diucapkan kepada Pengerusi Surau Al-Hidayah , En. Abdul Mofti bin Ahmad Jantan , Ustazah Wan Noriah serta AJK Surau Al-Hidayah yg betungkus-lumus menyiapkan dan menyediakan segala kelengkapan dan peralatan bagi keselesaan pelajar.

  Program yang baik dan bermanfaat seperti ini sepatutnya diisi oleh peserta dengan memberi sepenuh tumpuan kepada apa yang akan disampaikan. Walaupun Kem  tersebut berlangsung selama 2 hari 1 malam , para peserta menunjukkan minat dalam setiap aktiviti atau tugas yang perlu dilakukan.

  Perasaan ana sungguh gembira , lebih-lebih lagi dalam aktiviti berkumpulan. Ianya dapat mengajar kita bagaimana untuk bekerjasama dalam kumpulan . Aktiviti ini juga dapat mengajar kita bagaimana untuk berkomunikasi sesama ahli kumpulan .

   Oleh sebab terpaksa bangun awal untuk melakukan Qiamullail , ana paksa diri ana untuk bangun kerana ana tahu banyak kelebihan dan manfaat jika kita mengejarkannya dengan penuh keikhlasan dan ketaqwaan. Qiamullail tersebut diketuai oleh Abg Maududi

  Walaupun ada juga berasa sedih kerana abang-abang Naqib ( Ajwad , Hafiz , Adry , Maududi , lagi sorang x ingat ) dan kakak-kakak Naqibah ( Hamiza , Nurul , Fatin dan Nadia ) terpaksa pulang awal dan tidak dapat makan tengah hari bersama-sama.

  Tapi yang paling ana gembira kumpulan "UMAR ABDUL AZIZ" yang terdiri daripada ana sendiri , Ismail , Fauzan , Jazari , (Ammar dan adik terpaksa pulang awal) dan juga abang Naqib , Adry. Kami telah dipilih oleh juri yang rata-rata professional belaka untuk memenangi aktiviti Pembentangan yang membawa tajuk Ciri-ciri Kepimpinan Islam .
 
   Kepada sesiapa yang tidak dapat  menghadirkan diri atas sebab-sebab tertentu mahupun tidak mahu hadir , hadirkan diri ke Program seperti dan InshaAllah dengan rahmat dan hidayah Allah , anta dan antum akan menjadi anak yang soleh dan solehah .

Takbir!! Allahuakbar!! Takbir !! Allahuakbar !! Takbir !! Allahuakbar!!

~Sekian~

No comments:

Post a Comment