Saturday, January 29, 2011

TEMENGGUNG JUARA

  
        aahh !! kasut kotor ...
  Konon hero la nie !

Post pertama tahun 2011 , Januari
   Fuhh ! penat btul smlm . Pagi tu dh la road run . Pastu kene pegi solat jumaat -Kutip duit . Lipat tikar and sejadah . dapat la gaji yg x seberapa tapi bersyukur .! Sebenarnye dh lame x berblogging pasal kakak and adik conquer nternet . Tapi meray kt dorang . pastu dpt laa.

  Nie nk cite nie . Ape perasaan korang bile rumah sukan korang juara / kalah . Mestilah ade yg sedih x kurang juga yg gembira . kite nie sbg umat Islam x usah nk gadoh2 pasal bende yg remeh -temeh . orang kan dah besar , pandai2 la korang settle kan hal korang .

 Muadz nk ucap la tahniah kt sume org yg berjaya memeriahkan Kejohanan Merentas Desa tu . Walaupun x menang , x pela . tu bkn rezeki korang . maybe next time ade la tu . Tapi korang kene radha akan ketentuan Tuhan .

  Sebab kemenangan tu Allah yg punyer . Itu hakNYA nk bg kt sesiape yg bertuah . Kalau x dpt ape yg dihajati , jgn la nk marah kt Allah . Sbb sume yg ade kt dunia '"neyh" Allah yg punyer .

  Kite sume kene fikir balek . Kite Tuhan ke Allah tu Tuhan ? Jawaban yg tepat mestilah ALLAH LA TUHAN . Contoh la Faris ade buah limau yg manis ( Happy New Year 2 all Chinese) Muadz ckp la kt Faris yg Muadz nk rase sket buah limau tu esok . Faris ckp okey la tp Faris x janji . Klau Faris lapar , Faris mkn la limau tu . Esok pulak Muadz ckp kat Faris yg Muadz nk limau tu . Tapi Faris dh mkn buah limau tu sbb dye lapar . Muadz pon marah Faris . Padahal limau tu Faris yg punyer , skati dye la nk mkn ke , nk buat hiasan ke.

 Begitu juge lah dgn Allah . Dye yg Maha Memiliki .! So , Muadz nk berterima kaseh kepd ALLAH Yang MAHA ESA . Kerana DIA telah memberi Muadz merasai kemenagan dan kenikmatan juara .! Kn Faris kn !

  So TEMENGGUNG , after this jgn maen2 . leburkan rekod BENDAHARA yg tlah juara ? kali berturut -turut .!

Okeyh , Assalamu'alaikum Warahmatullahi Wabarakatuh ! Sorry klau ade yg terasa hati . hehehe . Kite hidup didunia nie sementara jer . KEMENANGAN akhirat lgi penting kan .!